با امیر ضیایی قهرمان سال دو کلاس در درگ

عکس | شاید سال بعد به ریس برگردم | یک لحظه از خودم جلو زدم!

وزیر ورزش و جوانان گفت: به زودی در جلسه‌ای با رئیس جمهوری گزارشی از ۱۴ ماه فعالیت‌مان ارائه می‌دهیم. یکی از درخواست‌های‌ ما از ایشان در مورد تجهیزات است.
کد خبر: ۱۳۸۳۶۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، سیدحمید سجادی در نشست خبری هفته تربیت بدنی که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: یک بُعد ارزشمند ورزش، بُعد ورزش تربیتی و کار دستگاه‌های سازمان‌ها مثل آموزش و پرورش است. همه دستگاه‌ها وظیفه داریم بُعد همگانی ورزش را دنبال کنیم. ما با حرکت به دنیا می‌آییم و هر کسی به پایان عمر می‌رسد دقیقا زمانی است که از حرکت می‌ایستد. پس ما با حرکت به دنیا می‌آییم و با حرکت زندگی می‌کنیم اما کیفیت حرکت به ما و سازمان‌های دیگر مربوط می‌شود.

وی افزود: در دنیا رویکرد دوومیدانی را جوامع موفق به منظور کاهش هزینه‌های درمان، بیشتر دنبال می‌کنند. بُعد دیگر بُعد قهرمانی است. قهرمان‌مان افتخار آفرینی می‌کند و همه رکورد زدن و قهرمانی را دوست دارند. همه دوست دارند کشورشان مدال بیاورد و تیم‌شان با دست پر برگردد. اما بخش دیگر بُعد حرفه‌ای است و امیدوارم بتوانیم ابعاد ورزش تعلیم و تربیت، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای را به درستی پیش ببریم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین بیان داشت: ما ۱۴ هزار هیات ورزشی در کشور داریم و برنامه‌های خوبی برای هیات‌ها در نظر گرفته‌ایم. به زودی در جلسه‌ای با رئیس جمهوری گزارشی از ۱۴ ماه فعالیت‌مان ارائه می‌دهیم. یکی از درخواست‌های‌ ما در مورد تجهیزات است که امیدوارم مورد توجه رییس جمهور قرار بگیرد. ما در سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ رویداد داشتیم و بیش از ۷ هزار برنامه را طراحی کردیم که می‌خواهیم آنها را دنبال کنیم. در این ۱۴ ماه با تلاشی که صورت گرفت و بضاعت مالی و شرایط آب و هوایی با همکاری استان‌ها جمعا دو میلیون متر مربع به سرانه ورزشی کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه چند وقتی است بحث جام پرچم مطرح شده، ادامه داد: تیم‌ها در قالب و شرایط استاندارد تعریف شده از سوی انجمن مینی فوتبال بازی می‌کنند. هم اکنون فدراسیون جهانی مینی فوتبال در دنیا وجود دارد که در کشورمان به شکل انجمن است. برای این جام ۳۵ میلیارد تومان تامین شد و بیش از ۲۷ هزار تیم حضور دارند.

سجادی در مورد تغییر مدیریت باشگاه استقلال و اینکه آیا قرار است در باشگاه پرسپولیس نیز شاهد تغییر باشیم؟ گفت: همیشه می‌توان تغییرات را به فال نیک گرفت. تصمیمات هیئت مدیره‌های باشگاه‌ها برای ما محترم است. تا این لحظه چیزی از تغییر در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به من ارسال نشده است. تصمیم گیری در هیئت مدیره‌ها انجام می‌شود و ما مسئول هماهنگی هستیم. شکل هیئت مدیره‌ها تغییر کرده و خودشان تصمیم می‌گیرند و دلیل تصمیمشان بررسی عملکرد یکساله مدیر بود. در مورد پرسپولیس چیزی مطرح نیست و دلیل تغییر در استقلال تصمیمات مدیریتی است. از زحمات آجرلو تشکر می‌کنم و هر جا صلاح باشد از وجود او استفاده خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به اظهارات اخیرش در خصوص کمک فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری و رزمی‌کاران به نیروهای انتظامی، گفت: مطالب من تحریف شد. با روسای فدراسیون‌ها جلسه داشتیم و تاکید کردم ورزش همیشه در همه عرصه‌ها حضور داشته‌اند. چرا ورزشکاران ما در راهپیمایی‌ها حضور دارند و دستگیر مستمدان هستند؟ چون ورزش یک پدیده اجتماعی است. من چیز دیگری گفتم و چیز دیگری تحریف شد و بیرون آمد. در دوران دفاع مقدس، ورزش رزمی ما در کنار رزمندگان بود و آموزش می‌داد و از آب و خاک و جان و ناموس ما دفاع کرد. آیا این چیز بدی است؟ حتی اتومبیلرانی ما به پلیس راهنمایی کمک می‌کند. کوهنوردان ما به حوادث کمک می‌کنند. در آن جلسه از ورزشکاران دفاع کردم. اخیرا ورزشکاران ما اظهار نظرهایی کردند که از آن سوبرداشت شد. مگر در سیل و زلزله ورزشکاران ما کمک نمی‌کنند؟ مگر نجات غریق ورزشی نیست اما جان مردم را در سفرها و تفریحات آبی نجات می‌دهد. من این را توضیح دادم ولی بی‌انصافی کردند و چیز دیگری نوشتند.

سجادی در خصوص مشکلات صدور رویداد برای تیم‌های ورزشی، عنوان کرد: در این خصوص چند فدراسیون گله‌مند بودند و ما در حال پیگیری هستیم و دوستان وزارت خارجه هم در حال کمک هستند. مسابقات بین‌المللی یک مرجع دارد و آن مرجع قابل پیگیری است. امیدوارم با پیگیری این مشکل را حل کنیم.

وی درخصوص میزبانی قطر از جام‌ جهانی فوتبال، گفت: همکاری قطر با ایران، سبب می‌شود همکاری بیشتری در زمینه ورزش با این کشور داشته باشیم. به همکاری و تعاملات‌مان در قاره آسیا بسیار اعتقاد داریم و معتقدیم ما هم مثل چین، کره و ژاپن یک پایگاه ورزشی هستیم. اگر قرار است در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم، بخشی از آن در آسیاست. می‌توانستیم در زمینه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی و … از ٢ الی ٣ سال پیش اقداماتی انجام دهیم، اما من ١٢ ماه است که آمده‌ام. در این مدت سعی کردیم همکاری‌های خود را با قطر افزایش دهیم و می‌توانستیم در جنوب کشور اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و حداقل می‌شد که اردوی برخی تیم‌ها و دیدارهای تدارکاتی انجام شود.

سجادی ادامه داد: در این یک سال ستادی در کشور به ریاست مخبر تشکیل شد و وزرا و مسئولان مختلف حضور داشتند. در حوزه خلیج فارس میزبانی‌های زیادی وجود دارد؛ جام‌جهانی آخرین میزبانی در منطقه نیست و باید از امکانات خودمان در این مسیر بهره ببریم. باید در این خصوص برنامه‌ریزی شود و میزبان خیلی از کشورهای اروپایی در زمستان باشیم که آب و هوای خوبی در جنوب کشور وجود دارد.

وزیر ورزش درباره شرایط جذب قهرمانان در آموزش و پرورش، عنوان کرد: رویکرد خوبی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و می‌توانیم به صورت نامحدود، افرادی که مشمول قوانین سرباز قهرمان هستند، در این وزارتخانه مشغول به کار شوند.

وی سپس به بودجه فدراسیون‌ها اشاره کرد و افزود: نکته مهم توجه به منابع مالی است. نمی‌توانیم هر غذایی به ورزشکار بدهیم و او را در هر جایی اسکان بدهیم. از طرف دیگر حدود هفتاد درصد منابع فدراسیون‌ها صرف دستمزد کارکنان می‌شود که این زیاد است. تعداد زیادی کارمند وجود دارد و آنها نیز باید حقوق بگیرند. همه چیز با تورم بالا رفته اما افزایش بودجه فدراسیون‌ها برای ما فقط ۹ درصد بوده که به ما اختصاص یافته است. بنای ما بر این بوده که یک نظمی در پرداخت‌ها داشته باشیم. کمک ما به فدراسیون‌ها اصلا جوابگوی آنها نیست ولی هر چه از دستمان برمی‌آید، انجام می‌دهیم. فدراسیون‌ها نیز باید از سایر منابع مالی استفاده کنند. فدراسیون‌ها باید با تعامل، از ظرفیت‌های جامعه استفاده کنند. ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بودجه کمیته المپیک نیز دو برابر شود.

سجادی با بیان اینکه شرایط رشته‌هایی که ظرفیت فدراسیون شدن را دارند بررسی کرده‌ایم، گفت: وزارت می‌تواند انجمن تشکیل دهد و به‌زودی انجمن مستقل خواهیم داشت. حق آمادگی جسمانی هم این بود که به کالبد اصلی خود یعنی فدراسیون برگردد. تضمین می‌دهم که اتفاق مبارک و خوبی است. تنها جایی که ناراحت بودند خانواده همگانی بود که می‌گفتند جدا شده است. هدف ما توسعه ورزش است. این تقسیم بندی‌ها برای این است که رسالت و وظیفه‌ای روی زمین نماند.

وی سپس در خصوص فدراسیون‌هایی که هنوز تکلیف ریاست آنها مشخص نیست، عنوان کرد: باید بگویم دوران سرپرستی، دوران بلاتکلیفی نیست. مگر هر کسی رییس فدراسیون است، اقتدار دارد؟ اقتدار خصوصیت ذاتی هر فرد است اما وقتی با حکمی پشت یک میز قرار دارید حس اطمینان بیشتری دارید. دوران سرپرستی دوران قانونی است. اگر فدراسیونی شرایط برگزاری انتخابات را نداشته باشد که نباید رها شود. در اوج دعواهای ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری وزیر شدم و الان مثل هیئت حل اختلاف هستیم. از زمان حضور پولادگر در معاونت قهرمانی، دعواها کم شد. برخی‌ها که در فدراسیون‌ ژیمناستیک نبودند، صدها ایمیل به فدراسیون جهانی علیه ایران زدند. با آخرین سرپرست امیدواریم به سمت برگزاری انتخابات برویم.

این مقام مسئول از انصراف فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت‌ های ٢٠٢٧ ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: از پولادگر می‌خواهم این موضوع را پیگیری کند.

وی در مورد شرایط تیم ملی فوتبال برای حضور در جام‌جهانی، اظهار داشت: پیش بینی در ورزش کار سختی است به ویژه فوتبال. هر کسی بیشتر زحمت بکشد و باهوش‌تر باشد موفق می‌شود. وزارت ورزش در دوران میرشاد ماجدی و مهدی تاج کوتاهی نکرده است. به عنوان یک ورزشی به تیم ملی این دوره خیلی امید دارم و امیدوارم بازی‌های با کیفیتی داشته باشد. با اینکه رشته خودم دوومیدانی است اما هیچوقت دخالت فنی در رشته خودم هم نکرده‌ام اما پیشنهاد و نظر داده‌ام. درباره فوتبال هم ماجدی گفت می‌گویند کی‌روش بیاید اگر نشد برانکو که من گفتم هر چه شما بگویید. همه دوست داریم آمریکا را شکست بدهیم. ان شاالله این اتفاق بیفتد.

وی گفت: از سرخابی‌ها در روز واگذاری خواهش کردم که در ورزش بانوان و همچنین چوگان فعالیت داشته باشند، ولی مثل اینکه روی یخ نوشته شد. امیدواریم اهداف مان محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها